(Economistmk)
- Το θέμα της αξίας της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης απασχόλησε πρόσφατα και την
παγκόσμιας φήμης διοργάνωση του Davos 2014. Αξίζει η πανεπιστημιακή κατάρτιση;
Πρέπει οι άνθρωποι, ειδικά στις νεότερες ηλικίες, να μορφώνονται σε επίπεδο
πανεπιστημίου; Ή μήπως βλέπουμε τις σπουδές ως σπατάλη χρημάτων;
Ένας εκ των ατόμων
που συμμετείχαν στο Davos 2014, ο νεαρός Zach Sims, ηλικίας περίπου 20 ετών,
ανέφερε το χαρακτηριστικό μειονέκτημα των Πανεπιστημίων. Δήλωσε, πως το
πρόβλημα - κλειδί, είναι η μη εστίαση στην εξειδικευμένη γνώση. Ο ίδιος, αν και
κατείχε θέση στο Columbia University, άφησε πίσω του τις σπουδές ώστε να γίνει
συνιδρυτής της διαδικτυακής υπηρεσίας διδασκαλίας κώδικα, υπό την ονομασία
"Codecademy". Παράλληλα, επισήμανε ότι οι νέοι αντιδρούν στο γεγονός
πως θα σπουδάσουν, και εν τέλει θα εργαστούν σε χαμηλόμισθες θέσεις που θα μπορούσαν
να καλύψουν ακόμα και χωρίς την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Από την άλλη
πλευρά, η Angel Gurria, γενική γραμματέας του Organisation for Economic
Co-operation and Development (OECD), δήλωσε πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι
σπουδές αξίζουν. Διαπιστώνει πως οι άνθρωποι με σπουδές, έχουν περισσότερες
ευκαιρίες στον εργασιακό χώρο, ενώ οι αμοιβές τους είναι καλύτερα
εξασφαλισμένες, σε σύγκριση με ένα άτομο που δεν έχει σπουδάσει.
Σε κάθε περίπτωση,
το μέλλον της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι το διαδίκτυο, και η εξ'
αποστάσεως διδασκαλία, αναφέρει η Daphne Koller, καθηγήτρια του Stanford
University. Το βασικό πλεονέκτημα της on-line εκπαίδευσης είναι η πρόσωπο με
πρόσωπο επικοινωνία του φοιτητή με τον εκπαιδευτή, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται σε
σημαντικό βαθμό το κόστος της διδασκαλίας.
0 comments:
Post a Comment