Θα σας δώσω ένα παράδειγμα απαξίωσης των σπουδών στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλά, απλώς θα σας παραθέσω ένα από αυτά.
Για την επιλογή των Υπηρεσιακών Γραμματέων των Υπουργείων λαμβάνονται υπόψη όπως θα αναμέναμε μία σειρά από κριτήρια. Οι σπουδές, πρέπει να μοριοδοτούνται αντίστοιχα με τις δυνατότητες του κάθε υποψηφίου.
Ας δούμε όμως πώς με αλλαγή μίας παραγράφου νόμου, ξαφνικά οι Διδακτορικές σπουδές απαξιώνονται, και πλέον το κράτος δεν αξιολογεί όπως θα έπρεπε τους κατόχους διδακτορικών που με πραγματικό κόπο τα κατέχουν.
Μοριοδότηση εκπαιδευτικών προσόντων:
Αρχικός νόμος / Παρ. 6, Άρθρο 36, Ν. 4622/2019:
- Διδακτορικός τίτλος σπουδών: 350 μόρια,
- Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης: 300 μόρια,
- Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών >ετήσιας διάρκειας: 250 μόρια,
- 2ος μεταπτυχιακός τίτλος >ετήσιας διάρκειας: 100 μόρια,
- Πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ: 200 μόρια,
- 2ο πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ: 150 μόρια.
Νέος νόμος / Παρ. 2, Άρθρο 116, Ν. 5079/2023:
- Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης: 300 μόρια,
- Συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών >ετήσιας διάρκειας: 250 μόρια,
- Δεύτερος συναφής μεταπτυχιακός τίτλος >ετήσιας διάρκειας: 100 μόρια,
- Σε περίπτωση μεταπτυχιακών τίτλων που ενσωματώνονται στον βασικό τίτλο σπουδών τότε 150 μόρια (1ος) ή 50 μόρια (2ος τίτλος).
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι δεν είναι απαραίτητο ένα διδακτορικό για τη θέση αυτή. Όμως κατά την αξιολόγηση προσωπικού πώς είναι δυνατόν να απορρίπτουμε τα επιπλέον προσόντα; Η επιβράβευση δεν είναι προαιρετική, αλλά υποχρεωτική σε αυτήν την περίπτωση.
0 comments:
Post a Comment