Thursday, May 11, 2017

Η ΕΕ προωθεί την ευκολότερη πρόσβαση στο διασυνοριακό εμπόριο

Τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Μετρώντας εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσιο κύκλο εργασιών, οι ηλεκτρονικές αγορές σήμερα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό μέρος του συνόλου του εμπορίου.
   Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις δημοσίευσε τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησε κατά το Μάιο του 2015 στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την ψηφιακή ενιαία αγορά. Στόχος ο εντοπισμός νομικών κενών, που επιτρέπουν τη μονοπωλιακή επέκταση ορισμένων μεγάλων επιχειρήσεων, με σκοπό την επιβολή των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ στις αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που ήδη έχει οδηγήσει τις εταιρίες να επανεξετάσουν τις πρακτικές τους.
   Κατά τη διάρκεια της έρευνας, η Επιτροπή συγκέντρωσε στοιχεία από σχεδόν 1,900 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο καταναλωτικών αγαθών και ψηφιακού περιεχομένου, και εξέτασε αναλυτικά περίπου 8,000 συμβάσεις διανομής και αδειοδότησης.
   Σύμφωνα με το δελτίο τύπου των Βρυξελλών (10 Μαΐου 2017), ένας από τους κύριους σκοπούς της στρατηγικής για την ψηφιακή ενιαία αγορά της Επιτροπής αφορά τη διασφάλιση, προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, καλύτερης πρόσβασης σε αγαθά και υπηρεσίες. Έτσι, αυτή θα βοηθήσει τους καταναλωτές να προβαίνουν ευκολότερα σε διασυνοριακές αγορές προϊόντων και να επωφελούνται από τις χαμηλότερες τιμές και το μεγαλύτερο εύρος επιλογής εταιριών λιανικής πώλησης.
   Η επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε ότι «ορισμένες πρακτικές των εταιριών που δραστηριοποιούνται στις αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου ενδέχεται να περιορίζουν τον ανταγωνισμό, διότι περιορίζουν αδικαιολόγητα τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα διανέμονται σε ολόκληρη την ΕΕ. […] Οι εν λόγω περιορισμοί θα μπορούσαν να περιορίσουν τις επιλογές των καταναλωτών και να αποκλείσουν τις χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο. Συγχρόνως, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ανάγκη εξισορρόπησης των συμφερόντων τόσο των διαδικτυακών εταιριών λιανικής πώλησης όσο και των «συμβατικών» εταιριών λιανικής πώλησης.».
   Σύμφωνα με την έκθεση, μεγάλο ποσοστό κατασκευαστών αποφάσισαν την τελευταία δεκαετία να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές μέσω των δικών τους καταστημάτων γραμμικής λιανικής πώλησης, ανταγωνιζόμενοι συνεπώς ολοένα και περισσότερο τους διανομείς τους. Η αυξημένη χρήση συστημάτων επιλεκτικής διανομής, μέσω των οποίων τα προϊόντα μπορούν να πωλούνται αποκλειστικά από προεπιλεγμένους εξουσιοδοτημένους πωλητές, παρέχει στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να ελέγχουν καλύτερα τα δίκτυα διανομής τους, ιδίως όσον αφορά την ποιότητα της διανομής, αλλά και την τιμή. Ακόμα, η Επιτροπή υπέβαλε προτάσεις σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των κανόνων πνευματικής ιδιοκτησίας της ΕΕ προκειμένου να ενισχύσει σημαντικά τη διασυνοριακή πρόσβαση σε διαδικτυακό οπτικοακουστικό περιεχόμενο, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η εδαφική εκμετάλλευση οπτικοακουστικού περιεχομένου για το μοντέλο χρηματοδότησης του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα.
Δρ. Κωνσταντίνος Μάντζαρης, Dr. Konstantinos Mantzaris, Economistmk

Published at     
Sign-up to Economistmk© Newsletter.

Bold font phrases are clickable links.
Thanks for reading! Have a Creative Day!
This post has no comments yet.

0 comments: