Friday, May 20, 2016

Η αθάνατη νοοτροπία του ελληνικού δημοσίου παραμένει

Στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα προβλήματα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει ήδη από τις αρχές του έτους, είναι η αποχή των υπαλλήλων των περιφερειών και του υπουργείου Υποδομών από τη διενέργεια εξετάσεων υποψήφιων οδηγών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα διάφορα δημοσιεύματα έως και 10,000 διπλώματα οδήγησης περιμένουν στην ουρά από τον περασμένο Φεβρουάριο καθώς σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες δεν πραγματοποιούνται εξετάσεις.
   Όπως αναφέρει η "Καθημερινή", η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδος (ΟΣΥΑΠΕ), που αποτελεί τους εξεταστές, απέχει από τις εξετάσεις διαμαρτυρόμενη για την κατάργηση του επιδόματος των 170 ευρώ που λάμβαναν μηνιαίως. Σημειώνεται ότι το εν λόγω επίδομα «κόπηκε» από την 1η Ιανουαρίου, με την εφαρμογή του νόμου που καταργεί τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε πρόσθετης αμοιβής στους δημοσίους υπαλλήλους.
   Οι εξεταστές είχαν λάβει τη διαβεβαίωση από την αθάνατη κρατική δομή των παροχών, ότι θα επανέλθει το επίδομα και συμμετείχαν κανονικά στις εξετάσεις έως τις αρχές του μήνα. Ωστόσο, βλέποντας ότι, παρά τις υποσχέσεις από το πελατειακό κράτος, η σχετική τροπολογία αποσύρθηκε, αποφάσισαν να μην εκτελούν τα καθήκοντά τους.
   Το κόστος της μη εκτέλεσης καθηκόντων από τους δημοσίους υπαλλήλους, ίσως τελικά ξεπερνά ακόμα και το κόστος για το επίδομα. Πιο συγκεκριμένα, η απώλεια των δημοσίων εσόδων από τη μη διεξαγωγή των εξετάσεων ανέρχεται σε 1.6 εκατ. ευρώ μηνιαίως (μη απόδοση ΦΠΑ) και άλλα 1.9 εκατ. ευρώ από μη καταβολή των αναλογούντων φόρων σε μηνιαία βάση. Η απώλεια των περίπου 40 εκατ. ευρώ ετησίως για το κράτος, αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα, ενώ όσον αφορά τους υποψηφίους, εκεί είναι ακόμα χειρότερα.
   Γενικά, κάθε επιτροπή που συγκροτείται για τη διενέργεια των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών αποτελείται από δύο εξεταστές και τον εκπαιδευτή και αναλαμβάνει την εξέταση 5 υποψηφίων. Ο αριθμός των εξεταστών σε όλη την Ελλάδα ανέρχεται σε 1,150, ενώ μόνο σε έναν μήνα συστήνονται 4,000 επιτροπές και διενεργούνται κατά μέσο όρο 200 εξετάσεις την ημέρα με 400 εξεταστές. Ετησίως ο αριθμός των υποψήφιων οδηγών ανέρχεται σε 200,000, σύμφωνα με την "Καθημερινή".
   Έτσι λοιπόν, η αθάνατη νοοτροπία του ελληνικού δημοσίου, με τα επιδόματα, τις παροχές, τους εκβιασμούς στους εργασιακούς χώρους, και μεταξύ άλλων την ανύπαρκτη ικανότητα αντίληψης της πραγματικότητας, αποδεικνύουν πως η Ελλάδα δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αναπτυξιακή τροχιά. Ενδεικτικά, στις 20 Απριλίου η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών να διεξάγονται, προσωρινά, εντός του ωραρίου των εξεταστών, δηλαδή μεταξύ 1 μ.μ. και 3 μ.μ. ώστε να ξεμπλοκάρει το σύστημα. Που είναι άραγε το παράλογο; Γιατί να πρέπει να υπάρχουν υπερωρίες; Σε αυτό το δημόσιο δε πρέπει ο καθένας να κάνει ότι θέλει. Οι παροχές στους δημοσίους υπαλλήλους είναι ήδη αρκετά αυξημένες σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα.
Δρ. Κωνσταντίνος Μάντζαρης, Dr. Konstantinos Mantzaris, Economistmk

Published at     
Sign-up to Economistmk© Newsletter.

Bold font phrases are clickable links.
Thanks for reading! Have a Creative Day!
This post has no comments yet.

0 comments: