Wednesday, March 29, 2017

Η χρησιμότητα του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Ο νέος Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο αποτελείται από οκτώ (8) άρθρα. Σύμφωνα με το πρώτο άρθρο, "ο Κώδικας θέτει τις γενικές αρχές και ορίζει τους ελάχιστους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, που πρέπει να τηρούνται απέναντι στον καταναλωτή από τις επιχειρήσεις.".
   Ο νέος Κώδικας είναι εξαιρετικά χρήσιμος, αφού πλέον και επίσημα καθορίζεται στην Ελλάδα ένα αρκετά ολοκληρωμένο νομικό καθεστώς εντός του οποίου εφαρμόζονται οι απαραίτητοι κανόνες στις συναλλαγές, στο πλαίσιο των συμβάσεων πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών έναντι αμοιβής εξ ολοκλήρου διαδικτυακά (εξ αποστάσεως, συναλλαγές Business-to-Consumer, B2C).
   Το σημαντικότερο ίσως άρθρο είναι το τρίτο, όπου καθορίζονται οι γενικές αρχές και υποχρεώσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Τα ελάχιστα στοιχεία ενημέρωσης του καταναλωτή τα οποία πρέπει να ορίζονται με σαφή τρόπο αλλά και να είναι ευδιάκριτα στις σελίδες των επιχειρήσεων, μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την πλήρη εταιρική επωνυμία, την έδρα, την ταχυδρομική διεύθυνση, το ΑΦΜ, τα τηλέφωνα επικοινωνίας και την ηλεκτρονική διεύθυνση. Ακόμα, στοιχεία όπως ο αριθμός καταχώρησης στην Υπηρεσία Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ), ή οι όροι της σύμβασης μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή, αποτελούν αναγκαία αλλά και πρόσθετη ασφάλεια για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
   Επίσης, καθίσταται πλέον υποχρεωτική η προβολή και πρόσβαση σε στοιχεία όπως τα κύρια χαρακτηριστικά των προϊόντων που πωλούνται, η διαθεσιμότητα και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, τα έξοδα αποστολής ή τυχόν φόροι και επιπλέον χρεώσεις (π.χ. για έξοδα επιστροφής του προϊόντος), τους όρους και τρόπους πληρωμής, τις εγγυήσεις, και τα μέσα πληρωμής.
   Συνεπώς, ο νέος Κώδικας αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για τις επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά, ή πρόκειται να το πράξουν από εδώ και στο εξής, όσο και για τους καταναλωτές οι οποίοι προστατεύονται ορθότερα στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί αρκετά, καθώς το 2016 το 29% των καταναλωτών πραγματοποίησε 1 στις 2 αγορές μέσω διαδικτύου. Ένα χρόνο πριν, το 2015, το ποσοστό ήταν στο 25%, ενώ το 2014 μόλις στο 9%, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δρ. Κωνσταντίνος Μάντζαρης, Dr. Konstantinos Mantzaris, Economistmk

Published at     
Sign-up to Economistmk© Newsletter.

Bold font phrases are clickable links.
Thanks for reading! Have a Creative Day!
This post has no comments yet.

0 comments: